Откриването на идеалната кола, когато я купувате внос от чужбина, винаги крие своите предизвикателства. Затова тук са ви необходими отлични изследователски и наблюдателни умения, за да откриете проблемите навреме и да знаете, че правите най-правилния избор със своя нов автомобил. Знаейки как да откриете потенциални проблеми и да определите колко надеждно е употребяваното превозно средство, може да си спестите големи главоболия в бъдеще. Затова в днешната статия сме подбрали някои от основните неща, за които трябва да внимавате, когато купувате кола нов внос от чужбина.
Независимо от кого купувате, винаги преглеждайте внимателно автомобила и се консултирайте с механик, преди да направите покупката. Направете инспекцията си на дневна светлина в сух ден, защото прожекторите могат да направят автомобилите да изглеждат лъскави и да скрият дефектите по тялото. Колата трябва да бъде паркирана на равна повърхност и не трябва да е карана поне час преди проверката.
Проверете покрива, търсейки драскотини, вдлъбнатини и ръжда. Внимавайте за неправилно подравнени панели или големи пролуки, което може да е знак или за небрежен монтаж във фабриката, или за некачествен ремонт. Цветът и покритието на боята трябва да са еднакви навсякъде по тялото на автомобила. Ако имате подозрения, че части на автомобила са пребоядисани, може да проверите дали има полепнала боя по гумените уплътнения около капака и багажника. Ръждата също може да е причина за безпокойство, така че проверете колата за напукана боя или дори видима ръжда. Проверете отворите на колелата, панелите под вратите и дъното на вратите.
Погледнете внимателно стъклата, за да се уверите, че нямат пукнатини или големи напукани зони. Малък каменен отломък може да не е причина за тревога, въпреки че трябва да му обърнете внимание, когато правите преговори за цената. Имайте предвид, че пукнатините в предното стъкло, дори и в момента да са малки, ще се влошат и ще доведат до скъп ремонт.
От гумите можете да разберете много. Автомобил с навъртени по-малко от, да речем, 30 000 километра вероятно все още трябва да има оригиналните си гуми. Внимавайте с кола с нисък пробег с нови гуми и проверете дали и четирите гуми са еднакви. Ако на колата има гуми с различни марки, можете да попитате защо са сменени.
Проверете страните на всяка гума за драскотини или издутини и потърсете вдлъбнатини или пукнатини на всяко колело. Не забравяйте да проверите дали резервната гума е в добро състояние и дали са налице подходящите крик и гаечен ключ.
Изпробвайте всички седалки, дори и задните, въпреки че вероятно няма да седите отзад. Имайте предвид, че тапицерията не би трябвало да е износена, особено когато става дума за кола нов внос от чужбина с малък пробег. Опитайте всички настройки на седалката, за да се уверите, че работят правилно и че можете да намерите добра позиция за шофиране.
Гумите, намиращи се на спирачката, съединителя и газта са добър начин да се разбере колко е използвана колата. Автомобил на малко километри не би трябвало да показва голямо износване. Гумата на педалите, която е износена, на дупки или пък е чисто нова показва, че колата е карана много.
Когато за първи път отворите вратата на колата, помиришете интериора. Миризмата на мухъл или плесен може да показва течове на вода. Свалете постелките и проверете за мокри петна по пода. Острата миризма също може да показва, че колата е била използвана от пушач. Проверете запалката и пепелника (ако има такива) за доказателства. Някои миризми (като мухъл и дим например) могат да бъдат много трудни за премахване, дори и от професионални автомивки.
Погледнете в пластмасовия резервоар, който е свързан с гумен маркуч към радиатора. Охлаждащата течност трябва да е зеленикава или оранжева, а не млечен или ръждив цвят. Зеленикави петна от външната страна на радиатора са сигурен знак за течове.
В документите на потенциално купуваната от вас кола нов внос от чужбина можете да проверите нивата и състоянието на всички течности. Моторното масло трябва да е тъмнокафяво или черно, но не песъчливо. Ако маслото е с цвят на мед, това значи, че е било сменено. Ако измервателната пръчка има капчици вода или се вижда сиво или пенливо масло по нея, това може да означава, че има спукана част на двигателя или издухано уплътнение на главата - два сериозни проблема.
Проверете течността на автоматичната трансмисия при загрял и работещ двигател. При някои превозни средства измервателната пръчка има маркери, които отчитат нивата, когато двигателят е студен и топъл.
Ако можете да намерите къде обикновено е паркирано превозното средство, потърсете следи от стари локви бензин, масло, охлаждаща течност или трансмисионна течност. От друга страна, ако наблюдавате бистра вода, която капе изпод колата в горещ ден, вероятно е просто вода, кондензирана от климатика.
Пробното шофиране е може би най-важната част при купуването на употребявана кола. Планирайте маршрута си и прокарайте колата през места, където можете да изпробвате нейната маневреност, ускорение, спиране и окачване. Ако имате възможност, покарайте по магистралата или по друг високоскоростен път. Също опитайте да направите успоредно паркиране, за да усетите всякакви мъртви зони, които може да има колата.
Дори да смятате, че сте намерили кола нов внос от чужбина, която отговаря на тази от мечтите ви, все пак задължително трябва да я закарате на доверен механик за проверка. Един механик може да определи дали превозното средство има някакви основни проблеми или области, които могат да се превърнат в проблем в бъдеще. Това не е безплатна услуга, но може да ви спести много нерви в бъдеще.